Dag 16 :

1 april 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Dag 16 brak aan. Ik ben om 06:30 opgestaan. Ik ben daarna met Gerdine en Iris gaan ontbijten. Vandaag had ik 2 toast met jam gehad en ik dronk er een kopje koffie bij. Na het ontbijt ben ik samen met Gerdine en Iris naar de bushalte gelopen. Toen we op stage aankwamen heb ik mij eerst ingecheckt en ben ik mijn spullen weg gaan zetten in de docentenkamer. Na de spullen te hebben weg gezet ben ik naar 2D gelopen. Ik heb een lesvoorbereiding gekregen van Engels, Omdat ik goed voorbereid moest zijn voor de Engels les. Na dat was het 08:45 en begon de school. Ze hebben eerst spelling en Engels gehad. Na de kleine pauze hadden ze rekenen. Het ging over de klok. Daarna was het lunch pauze en moest ik van 12:00 tot 12:30 buiten surveilleren in fase 2. Van 12:30 tot 13:00 heb ik pauze gehad. Na de lunch break heb ik mijn Nederlands les gegeven. De leerlingen vonden het super leuk. Ze mochten raden wie ik ben.

De volgende dingen dachten de leerlingen :

- Ik woon op een boerderij of in een stad. { Ik woon op een boerderij }.
- Ik heb 1 jonger zusje. { Dit hadden de leerlingen goed }.
- Ik heb een vriend. { Dit hadden de leerlingen ook goed }.
- Ze dachten dat ik op mezelf woonden. { Dit hadden ze fout }.

Daarna hebben we nog een quiz gedaan. Ze hadden veel vragen goed van de quiz. Ik vond het super knap. Na de quiz heb ik ze nog leren tellen van 1 tot 10 en dat wilde ze nog vaker gaan oefen. Na dat vroegen ze of ik good afternoon wilde vertalen. Ik vertelde dat het goedemiddag is in het Nederlands. De leerlingen moeten als ze binnen komen van lunch tijd op het tapijt gaan zitten en dan worden ze geregistreerd in het systeem. De docent zegt dan good afternoon ......... { name } en de leerling zegt dan good afternoon miss ....... { docent van de klas }. Nu gaan ze in plaats van good afternoon gaan ze goedemiddag zeggen. Dus dat vond ik best wel leuk om te horen. Ik vond het super leuk want toen we de cijfers aan het leren waren van 1 tot 10 had de docent een filmpje gemaakt en het opgenomen hoe de leerlingen deden tellen van 1 tot 10 in het Nederlands. Zodat de ouders konden zien dat de leerlingen een lesje Nederlands kregen. Aan het einde van mijn stagedag ben ik de klas gaan opruimen en ben ik me gaan uitchecken. Toen ben ik samen met Gerdine en Iris naar de bushalte gelopen. Ik en Gerdine zijn nog samen naar een restaurant gelopen om een tafel te gaan reserveren. We hebben gereserveerd bij Pizza Planet. Ik had een pizza Margherita. Ik vond het super lekker.

Nu ga ik lekker slapen. Op naar dag 17 !