Dag 17 :

2 april 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Dag 17 brak aan. Ik ben om 06:30 opgestaan. Ik ben me klaar gaan maken voor stage. Daarna ben ik samen met Gerdine en Iris gaan ontbijten, vandaag had ik een kommetje yoghurt met aardbeien en ik dronk er een kopje koffie bij. Daarna ben ik om 07:40 samen met Gerdine en Iris naar de bushalte gelopen om de bus te pakken naar stage. Maar toen we vanochtend opstonden regende het jammer genoeg. Dus voor de eerste keer hebben we regen gehad in Bristol. Ik vond wel toen ik buiten kwam en ik naar de bushalte liep dat het best koud was. Toen ik op stage aankwam moest ik mij eerst inchecken. Na het inchecken ben ik naar de docentenkamer gelopen en heb ik mijn spullen weg gelegd. Daarna ben ik naar mijn stageklas gelopen, dat was vandaag 2D. Ik heb alle stoelen aan de tafels gezet. Van 08:30 tot 08:45 moest ik buiten surveilleren. Het regende buiten en het was koud, dus ik had niet zo veel zin om buiten te lopen maar het moest dus ik ben naar buiten gegaan. Om 08:45 begon de school de leerlingen begonnen met spelling en daarna hadden de leerlingen Engels. Vandaag moesten de leerlingen bij Engels een verhaal schrijven. Ik heb sommige leerlingen geholpen waar nodig was. Van 10:30 tot 10:45 was het kleine pauze { break }. Ik heb toen pauze gehad. In de pauze kwam Iris naar me toe, want ze was iets vergeten. Ze was haar laptop vergeten, en op de laptop stond een presentatie die we in de middag nodig hadden. Ik had nog duidelijk in de ochtend gezegd heeft iedereen alles bij en iedereen zij ja. Vandaag in de middag hielden Gerdine, Iris en ik de I love Holland middag. We hadden activiteiten bedacht en een presentatie gemaakt. Maar na de kleine pauze heb ik nog even snel in 1 uur tijd een powerpoint gemaakt voor de I love Holland middag. Van 12:00 tot 12:30 heb ik buiten moeten surveilleren. En van 12:30 tot 13:00 heb ik pauze gehad { lunch break }. Na de pauze hebben we alles klaar gezet voor de I love Holland middag. Daarna hebben Gerdine, Iris en ik de leerlingen gehaald. Ik had 5 leerlingen uit mijn stageklas en Gerdine en Iris ook 5 leerlingen uit hun stageklas. Toen de leerlingen binnen kwamen in het lokaal zijn we ons eerst gaan voorstellen en hebben we gevraagd wat de namen van de leerlingen waren. Vervolgens hebben we de volgende dingen behandeld in de presentatie :

- Waar ligt Nederland op de kaart van Europa ? De leerlingen mochten raden en in kleuren waar Nederland ligt in de kaart van Europa.
 Welk woord hoort bij het plaatje ? De leerlingen hadden een plaatje en daar hoorde een woord bij en dat moesten ze raden.
Wat is de Nederlandse vlag ? Ik had de vlag van Italië, Spanje en Nederland. Maar de leerlingen hadden het meteen goed.
Wat betekend het Nederlandse woord in het Engels ? Bij deze vraag hadden we de woorden : Hallo - Hello, Goede middag - Good afternoon, Slaap lekker - Sleep tight.
We hebben galgje gespeeld. We hadden de woorden : Orange, Teacher en Lion.
- Daarna hebben we eten geproefd. We hadden : Drop en stroopwafel.
- Daarna zijn we begonnen aan de spellen. We hebben de spellen : Memory, kwartet en boter, kaas en eieren gespeeld.

De leerlingen vonden het super leuk. Je zag ze super goed mee doen tijdens de presentatie. Ze vonden de stroopwafels lekkerder dan de drop. Tijdens de spellen waren de leerlingen super leuk bezig. Kwartet en memory hadden de leerlingen nog nooit van gehoord. Dus ze vonden het super leuk om nieuwe spellen te spelen die ze nog nooit hadden gespeeld. We hebben de I love Holland middag gedaan van 13:00 tot 14:50. Aan het einde van de I love Holland middag vroegen we wat de leerlingen er van vonden en ze vonden het super super leuk. Aan het einde van me stagedag heb ik de klas nog opgeruimd en ben ik naar de docenten kamer gegaan en heb ik mijn spullen gepakt en ben ik samen met Gerdine en Iris gaan uitchecken. Daarna zijn we samen naar de bushalte gelopen. We zijn nog eerst naar een art winkel geweest, Gerdine wilde er graag gaan kijken dus zijn we daar even gaan kijken. Daarna zijn we nog naar een andere winkel geweest en daar heb ik een koffiebeker gekocht en een Bristol's kookboek. Ik ben er super blij mee. Toen we thuis aankwamen in het gastgezin hebben we om 17:45 curry gegeten met rijst. Om 19:30 kwam onze begeleider naar het gastgezin, ze kwam even kijken hoe het ging. Het gaat super goed.

Nu ga ik lekker slapen. Op naar dag 18 !